Frilansjournalistik


Jag älskar ord. Vare sig det handlar om vanlig nyhetsjournalistik eller kreativ copywriting så har ord en unik förmåga att påverka, imponera, motivera och informera.

En av de viktigaste saker man måste tänka på är att olika situationer kräver olika ord, och olika sätt att skriva. Webbsidor skiljer sig från det tryckta ordet och talar vi om att skriva tal och inledningsanföranden, så är det en färdighet i sig.

Jag kan hjälpa dig hitta de rätta orden för att uttrycka dina idéer och fängsla dina kunderoch medarbetare.

Journalistik och copywriting gör precis det – det ger dig friheten att välja och vraka så du får exakt den text du behöver, när du behöver den.

Hur gör man? Börja med att skriva några ord själv – lägg dem i en epost och skicka demtill philip@eblana.se. Så tar vi det därifrån.

 

Exempel på nuvarande och tidigare kunder: Reuters, Aftonbladet, BBC, The Sunday Times, The Irish Times, The Irish Independent, Gill and MacMillan, Sveriges Radio, SVT, RTE, Today FM, Newstalk, The Swedish Institute, Vision, JG Communication, HKM Media, Vattenfall AB, Digitala Fotbollsakademin, Onside TV.

Comments are closed.